Két WRC lesz a ZEG Rally Shown -Csík Zoltán is hozza a Subaru S12-t

Rég láttuk a pályákon Csík Zoltánt, aki mindig olyan autóval indul, ami megdobogtatja a ralirajongók szívét, sőt, aki nem mozog otthonosan a versenypályák szélén az is rögtön tudja, hogy nem hétköznapi autót lát. A ZEG Rally Show olyan esemény ahol Csík Zoltán is azonnal igent mondott az indulásra.

Tavaly sem nagyon mentünk, idén sem ültünk autóban, már lassan két éve, hogy Romániában a Winter Rallyn versenyeztünk. Én úgy szeretek versenyre menni, ha mindenki jól érzi magát. Mi is, a csapat is, az ismerősök, barátok és nem utolsósorban a nézők is. A járvány miatt sok volt a bizonytalanság, nézők sem voltak a pálya szélén, így inkább tesztekre, televíziós forgatásokra mentünk. Ezek olyan programok voltak, ahol jól éreztük magunkat, és autózni is tudtunk egy jót. A Minivel és a Subaruval is mentünk a Laptiming forgatásain. A ZEG Rally Show esetén a rendező kiléte is garanciát jelentett nekem, hogy színvonalas lesz a program. A közönség is itt lesz, sőt kiemelt szerepet kap, hogy őket is szórakoztassuk. Bevallom az is jól esett, hogy megkerestek, hogy nem akarunk e elindulni, mert felismerték, hogy olyan technikával veszünk részt az eseményen, aminek egy ilyen shown helye van. Mindemellett nem elhanyagolható, hogy a feleségem zalaegeszegi.

Akkor családi program is lesz a hétvégén.

Igen a család ezen ága ott lesz a pálya szélén, sőt apósomat viszem is egy kört. Ez is szimpatikus, hogy lehetőséget adott a szervező vendég navigátorok szereplésére. Az egyik körben apósomat viszem majd, a másikban egy támogatónk ül be mellém.

Melyik autóval érkezel?

Ha annyit mondok, hogy WRC az kevés. A Subaru Impreza S12-vel neveztem. Előző hétvégén Királyszentistvánon mentünk volna a Minivel, és mivel az murvás verseny, kevés lett volna az idő átépíteni aszfalt futóműre. Az S8-as Subaru épp szét van szedve, mert kicsit átalakítjuk, illetve felújítunk rajta néhány dolgot. Az S12 viszont rajtra kész állapotban volt, pár nap alatt fel tudtuk készíteni a hétvégére, ezért esett erre a választás.

Ha jól emlékszem 2019-ben a Rally Hungaryn mentél vele utoljára. Ha valaki nem ismeri ezt az autót, annak mit kell róla tudni?

Ez egy gyári WRC, Petter Solberg volt autója. 2006-ban Ausztráliában második volt vele a világbajnoki futamon. Eleve nagyon keveset gyártottak belőle, és ha jól tudom most körülbelül kilenc darab van, ami túlélte a viszontagságokat, így elég ritka autó. Sokan az egyik legjobb WRC-nek tartják. Aktív hajtás ebben már nincs, csak a közepében, de ezt motorerővel, futóművel kompenzálja. Az megígérem, hogy megpróbálunk vele a nézőknek is autózni, ezért murva gumit teszünk fel. Az idő nem számít majd, itt most tényleg az lesz a cél, hogy mindenki jól érezze magát.

A pályákhoz mit szólsz?

A zalaegerszegi családi kötődés miatt elég jól ismerem a pályákat. A városi gyors tetszik, itt majd a padkákra kell figyelni. Jó, hogy valóban a város központjában mehetünk. A ZalaZONE-ban egy viszonylag szűk gyorsasági mellett egy nyitottabb gyorsabb szakasz lesz, de mindkettőt elég tempósnak várom. A pályarajzok alapján ezek is tetszenek, de élőben még nem voltam rajtuk. Pozitívum, hogy a szervizpark is egy jól kiépített, aszfaltozott területen lesz, közel a gyorsaságikhoz. Remélem nagyon sok néző jön el a hétvégén, főleg, hogy ingyenes a rendezvény, ami szintén pozitívum.

Azt hiszem kellenek ezek a showjellegű események is, hogy meglegyen a kapcsolat a versenyzők és a nézők között. A mai raliban sokszor nagyon messze vannak a szakaszok a szervizparktól, a szoros időbeosztásokkal nézőként már nagyon kevés az esélyed, hogy egyik gyorsról átérj a másikra, és akkor is lemaradsz a mezőny egy részéről. Egy ilyen eseményen kicsik a távolságok, itt is át lehet sétálni a ZalaZONE-ban az egyik szakaszról a másikra, de a belváros is nagyon közel van. A szervizpark is kgyorsan elérhető, oda is be lehet jönni, megnézni az autókat, pár szót váltani a versenyzőkkel. Szerintem ez így remek lesz, és nagy szüksége van erre is a ralinak.