Három éve építi autóját Papp Arnie. A zöld szörnyeteg végre elkészült, az első nyilvános szereplése pedig Zalaegerszegen lesz augusztus első hétvégéjén.
„A ZEG Rally Shown indulunk először az autóval. A barátnőm, Tóth Lilla ül majd a jobb oldalon. Neki is ez lesz a debütálása. Mivel a nézők kiszolgálása lesz az elsődleges célunk, ezért nem lesz annyira nehéz dolga újoncként, de a két ralisabb gyorsaságira azért fel kell majd készülni. A szórakoztatást annyira komolyan gondoljuk, hogy hátul murvagumik lesznek a Ladán” – mondta Arnie.
Három év kemény munkával készült az autó, és a versenyző közösségi oldalán nemrég az is kiderült, hogy mit tud az új motor.
„233.4 lóerő lett. Ezt egy szurkoló majdnem egészen pontosan el is találta, mindössze 1 tizedet tévedett. Egy Honda Civic Type R motorja került bele, egészen pontosan a K20-as motorról van szó. Több ilyen Lada is van, van amelyikben az S2000-res motorja került, de mi az elsőkerekes Honda motorját választottuk. Az installációs körökön már túl vagyunk, úgy tűnik jó lesz, és nagyon remélem, hogy a zalaegerszegi 60 kilométeren sem lesz technikai gondunk, mert szeretném kihasználni a teljes versenytávot.”
„Egy szekvenciális váltó került a kocsiba, és egy egyedi futóművet terveztünk alá a csapatommal. Háromutas lengéscsillapítók kerültek bele, ami közel olyan szintű, mint ami egy R5-be is kerül. Nyilván nem ezen a hétvégén jön mutatkozik majd meg a futómű tudása, de nagyon szeretnénk mielőbb elindulni bajnoki futamokon is, így a két ralis gyorsaságin picit tesztelni is tudunk. Minimumsúlyon vagyunk, tehát 1005 kilogramm a súlya, ehhez jön a 233 lóerő, ez megint csak közel van az R5 súly-lóerő arányához. Növeltük a kormányszöget is, hogy látványosabban lehessen vele menni. Reméljük a ZEG Rally Shown ez is látszani fog. A ZEG előtt is tervezünk egy tesztet, így még tudunk finomítani a beállításokon” – fejezte be Arnie az autó bemutatását.
Mindez sokat mond a ralibarátoknak, de a ZEG Rally Show lényege, hogy a ralit nem ismerők is jól szórakozzanak, őket pedig az a sportban kevésbé fontos kérdés is foglalkoztatja, hogy vajon mennyit fogyaszt ez a Lada/Honda?
„Utcai forgalomban 10.5-11 liter a fogyasztása 100-as utcai benzinből, mert arra programoztuk. A gyorsaságikon inkább 30-35 literrel számolunk, így az átlagot 15 literre saccolnám” – nevetett Arnie, aki tényleg minden kérdésre felkészült az autó kapcsán.
„Tavaly is ott voltunk a ZEG Rally Shown, akkor még a régi autómmal. Nagyon tetszett a rendezvény, én amúgy is szeretek, idézőjelben tét nélkül versenyezni. Nekem fontos, hogy a nézőket is ki tudjam szolgálni, és ha a stopper ellen megyünk, akkor ott hátrány, ha kicsit csúszkál az autó. Itt az lesz a célunk, hogy népszerűsítsük a rallyt, és minél több emberrel megkedveltessük, hátha több városba be fognak minket engedni. A tavalyi ZEG Rally Show nagyon jól sikerült ebből a szempontból. Sokan voltak, nézőbarát volt az esemény, és azt láttam, hogy versenyzők és nézők is jól szórakoztak. Ebben az évben is hasonlóra számítok, és a fejlesztéseknek köszönhetően még izgalmasabb hétvégét várok. Örülök, hogy vannak ilyen események, azt gondolom szükség van rájuk. Sok olyan versenyző van, akik már csak olyan versenyeken indulnak, amit a személyes kedvencük, vagy ilyen közönségszórakoztató, tét nélküli fesztiválokon vesznek részt. Ilyen például Bútor Robi is, de láttam, hogy Schubert István is elhozza az új Fiesta WRC-t a ZEG Rallyra. A nézők is láthatnak olyan autókat, és a versenyzők is mehetnek azokkal a technikákkal, amiket nem biztos, hogy egy éles szezonra is elvinnének. A bajnokságban indulóknak pedig igaz, hogy általában pontosan ki van számolva a büdzséjük, de ha belefér egy-egy örömautózás, az nekik is, a támogatóknak is, és ahogy többször is mondtam, a nézőknek is élmény” – mondta Papp Arnie.
„A csapatból többen leszünk, hozunk egy Rally3-as Fiestát, amivel Berta Laci megy majd murva gumival és murvás futóművel. Lesz még Lada, Suzuki és BMW is a PSZA Motorsport csapatában. A szervizparkban is várunk mindenkit, szívesen mesélünk az autókról, és a közös fotókra is lesz lehetőség.”