Répási Róbert hazai pályán mutatja meg a Skoda Fabia RX-et
Zalaegerszeg környékén minden autósport rajongó jól ismeri Répási Róbertet. A kétezres évek közepén szinte minden címet begyűjtött a szakágban, majd szögre akasztotta a sisakot. Másfél évtizedig bírta, aztán újra beült egy versenyautóba, és bajnoki címmel tért vissza 2020-ban. A ZEG Rally Show-n természetesen ő is elindul.
Hazai pályán mész majd? A csapatod neve ZONE RX, és ismered is a ZalaZONE-t.
Az túlzás, hogy ismerem a ZalaZONE-t, hiszen ez egy innovatív tesztpálya, amit fejlesztésre építettek, nem kimondottan autósport rendezvényekre. De nagyon örülünk neki, hogy most egy ilyen rendezvény is helyet kap a ZalaZONE-ban, és annak is, hogy a zalaegerszegi nézőközönség is testközelben érezhet a benzingőzt. Kíváncsian várom a rendezvényt, bízom benne, hogy sikeres show lesz, és hagyományt teremt, de abban is reménykedek, hogy akár egy hazai ralibajnoki futam alapjait teszi majd le.
Jó helyszín a ZalaZONE és a belváros?
Egy belvárosi gyors mindig izgalmas, természetesen mint minden hasonló rendezvény esetén lesz akinek nem tetszik, és lesznek akiknek nagy élmény lesz. Azt hiszem az utóbbi csoport jóval nagyobb lesz, mert egy ilyen szakasz mindig nézőcsalogató, és új rétegeket tud elérni, azokat, akik nem feltétlenül mennének el egy távolabbi szakaszra. A ZalaZONE is megfelelő, tágas, jól belátható és biztonságos.
Van már pezsgés, érezhető az izgalom a városban?
Az első internetes megjelenés után már égett a telefonom. Azt kérdezték, hogy én rendezem e a versenyt, hol lehet nevezni és hol lesznek a gyorsasági szakaszok. Azóta is minden nap beszélünk róla, barátokkal, ismerősökkel, akár az autószervizben az ügyfelekkel, akik mindannyian nagyon várják már a vasárnapot. Sajnos ez az első ilyen esemény, így sokan nem számítottak rá, és már lefoglalták a szabadságukat, no ők általában csak sajnálkoznak, hogy nem lehetnek itt ezen az autósport ünnepen.
Ralikrossz autóval indulsz, miért döntöttél úgy hogy mégis ott leszel a pályán?
Mi azért indulunk, mert azok közül az emebrek közül, akik tudják, hogy én a ralikrosszban töltöttem el sok-sok évet, nem mindenki jutott el az ország másik oldalán rendezett versenyekre. Ugye Nyirád már egy ideje nem szerepel a bajnokságban, így testközelből hosszú éve után most látnak először autózni. A mi autónk valóban másképpen felépített autó, mint a ralisoké. Elég rövid az áttételezése, de azt gondolom, hogy a városban és a SmartCityben ez nem lesz probléma, de a Handlingben egy-két helyen el fog fogyni, hiszen körülbelül 140-150 km/h a végsebessége ezzel az áttétellel. De nem is szeretnék komoly versenybe bonyolódni senkivel, ez örömautózás lesz. A terv az, hogy olyanokat viszek majd az erre az alkalomra beszerelt, és természetesen minden biztonsági berendezéssel ellátott ülésben, aki az elmúlt években segítették az autósport előmenetelét Zalaegerszegen. Nekik szeretnék testközeli élményt nyújtani.
Mesélj még egy kicsit a kocsidról.
Ez egy Super1600-as SKoda Fabia volt, amit ebben az évben az STC-2000-res kategóriára alakítottunk át. Kapott egy 2000 köbcentiméteres szívómotort, ami csatlakozik egy hatsebességes szekvenciális váltóhoz, és az egész alatt egy nagyon komoly ralikrossz futómű van. Az autó teljesítménye most a tesztmotorral 230 lóerő környékén van. Elsőkerékhajtású autóról van szó, ezért olyan nagyon látványosan nem lehet vele menni, de azért igyekszem majd szórakoztatni a közönséget. Nagyon fontos, hogy épségben kell lehozni az autót a pályákról, mert szerdán már indulunk tesztelni, és utána is nagyon sűrű a programunk.
15 évet kihagytál, milyen újra visszacsöppenni a versenyzésbe?
Hát, 15 évet érezni…. főleg úgy, hogy rengeteg tehetséges fiatal került a versenypályákra. Csodálom őket ahogy mennek, nagyon sokan korán elkezdtek gokartozni, majd 9-10 évesen nekiálltak a junior kategóriákban ralikrosszozni. Amatőr versenyeken mentek, amilyeneket mi is szerveztünk, és onnan is kinőtte magát egy-két srác. Fel kell kötni a nadrágot ellenük. Próbáljuk felvenni velük a versenyt, megyünk előre, élvezzük a versenyzést, a régi önmagunk egyre jobban előkerül, barátkozunk a Skodával, szép lassan jönnek a tizedmásodpercek és sikerül gyorsulnunk.
Rally Show az esemény neve, de ott lesztek ti, ott lesz Benyó Máté, ott lesz Kőváry Barna egy pályaautóval. Belefér egy ilyen eseménybe, hogy több szakág megmutatja magát?
Ennek tulajdonképpen ez a lényege! Mindenféle ilyen autósport shownak jót tesz, ha nem csak egy szakág jelenik meg, hanem minél több fajta szakág megmutatja magát. Vannak emberek akik nem is ismerik ezeket, van például aki a mai napig keveri a ralikrosszt az autókrosszal. Mos testközelből meg tudják nézni, hogy milyen a raliautó, milyen a ralikrossz autó, milyen a pályaautó. Mindezt egy nyitott, átjárható depóval, kiegészítő programokkal. Ebből így együtt valóban egy olyan autósport ünnep lesz, amiből mindenki profitálhat.