Öt autóval érkezik a Korda Racing
Három szakágból öt versenyautóval jön Zalaegerszegere a Korda Racing. Az R5-ös raliautók mellett a csapat legújabb szerzeménye, a több mint 600 lóerős Ford Focus Supercar is ott lesz a ZEG Rally Show-n. Korda Erik csapatvezetővel beszélgettünk.
Öt autóval megyünk Zalaegerszegre. Turán Frici a Polóval, Vizelli Karcsi a Skodával, Benyó Máté az új ralikrossz Ford supercarral, a kislányom egy crosskarttal, és Várkonyi Bence egy Hankook Racer Cup-os Suzukival. Tehát három fiatal utánpótlás tehetség és a két profi pilóta lesz ott a ZEG Rally Show-n.
Hogyan állítottátok össze ezt az impozáns csapatot?
Frici és Karcsi mindenképpen akartak itt menni. Mivel ez egy HUMDA szakmai támogatással létrejött rendezvény, ezért úgy gondoltuk, hogy a HUMDA egyik célkitűzéséhez illeszkedve megmutatjuk a fiataljainkat is. Egyébként is azt gondolom, hogy minden sportágban kiemelt figyelmet kell szentelni az utánpótlásnak, és ezen a rendezvényen testközelből is láthatják a nézők, a szakma és a média, hogy milyen tehetséges fiatalok versenyeznek nálunk. A Korda Racingnél nagyon hangsúlyos az utánpótlás képzése, oktatunk is, és támogatjuk is őket. Épp ezért nagyon örültünk az eseménynek, remek lehetőség ez mindenkinek, profinak, amatőrnek és ifjú tehetségnek is.
Mennyire feladat és mennyire ünnep nektek ez a hétvége? Nyilván nem egyszerű öt autót felkészíteni, ráadásul három különböző szakágról van szó, mindegyik más technikai hátteret, más szaktudást igényel.
Alapvetően ez nekünk is a motorsport ünnepe, de ahogy mondod, hatalmas feladat is. A két top technikát, a Volkswagent és a Skodát ugyanúgy fel kell készíteni, ez esetben mindegy, hogy egy kilométert megyünk vagy mondjuk 180-at. A ralikrossz Ford is kihegyezett csúcstechnika, itt is komoly munka a felkészítés. A crosskart egy harmadik féle kihívás, a Suzuki meg valójában egy széria utcai autó, ami azt jelenti, hogy minden elromlik ötpercenként rajta. Persze ezt senki se úgy értse, hogy rossz technikáról lenne szó, ezek a kocsik a normál használatban zokszó nélkül elmennek több százezer kilométert. Egyszerűen az a helyzet, hogy nem erre a kőkemény verseny-igénybevételre tervezték őket. Ami pedig tovább bonyolítja az életünket, hogy egy utcai autót jóval nehezebb szervizelni, mint egy ilyen szempontból jóval átgondoltabb versenyautót.
A Ford a legújabb autótok, mesélj róla egy kicsit.
Ez egy 2016-os fejlesztésű autó, tehát nem a legújabb, de jóval komolyabb, mint a korábbi Skoda. Mózer Attiláékkal remekül tudtunk együtt dolgozni, de tovább kellett eggyel lépni, hogy a Máté fejlődését elő tudjuk segíteni. Lengyelországban találtuk ezt az autót, az érdekessége, hogy a karosszéria korábban Ken Blocké volt, amibe egy körülbelül 635 lóerős, 900 Nm nyomatékú Godfrey motor került. Nyilván van ennél fejlettebb autó itthon, de itt egy-két tizedről beszélünk, és Máté már most nagyon gyors vele. Kakucson a negyedik körében top időt ment. Ezt Kárai Tamás idejéhez viszonyítjuk, mert úgy gondolom itthon most ő az etalon.
A crosskart sem mindennapi jármű, erről mit kell tudniuk a ZEG Rally Show nézőinek?
Ez egy 120 lóerős versenygép, szekvenciális váltóval, de mindössze 360 kilogramm, tehát a súly-lóerő aránya nagyon jó. Azt gondolom, hogy tanulásnak remek választás, aki ezzel tud menni, az mindennel tud menni. Hátsókerékhajtású, és nagyon nehéz vezetni, de épp ezért irányítottam errefelé a lányomat, mert a fejlődése szempontjából ezt gondoltam a legjobbnak. Azt tudni kell, hogy februárban még nem tudott vezetni, jogosítványa sincs, azt majd csak év végén kezdi el, de már most nagyon sokat fejlődött, precízen, pontosan vezet. Nem én vagyok az oktatója, hanem őt is Várkonyi Bencét is Benyó Máté segíti. Rajtuk kívül Bagaméri Laci fiát is Máté oktatja, sőt Bucsi Attila is nálunk tette meg az első lépéseket.
A hétvégén talán a csapat többi része végre láthatja azokat az autókat amiken az év során folyamatosan dolgoznak.
Szerencsétlen a rali ebből a szempontból, mert egész évben a szervizparkban ülnek a szerelők. A ralikrosszban egy kicsit más a helyzet, de most vasárnap annyira közel lesznek a gyorsaságik a ZalaZONE-ban, hogy végre ők is láthatják verseny közben az autókat. Sőt a városi gyorson is meg tudják nézni, mert Máté autóját oda tréleren kell vinni, hiszen az közúton nem közlekedhet. Nem csak emiatt tartom azonban nagyon jó kezdeményezésnek a Rally Show ötletét. A nézők és a szponzorok is másképp, közelebbről láthatják az autókat, sokkal intenzívebb lesz az élmény. Abban bízok, hogy vasárnap az egész éves feszültség is eltűnik, ami a raliban van. Mindenki oldottabb lesz, nincs eredménykényszer, tényleg egy autósport ünnepre számítok, és emiatt is nagyon várjuk a hétvégét, és nagyon örülök, hogy a szervezők egy ilyen rendezvényt hívtak életre.